Evergreen podpisuje umowę z X-Press Feeders, w wyniku której firma umieści swoje kontenery na nowych ekologicznych jednostkach napędzanych zielonym metanolem, które w Europie obsługiwane są przez X-Press Feeders.
Linie X-Press Feeders planują utworzyć pierwszy ekologiczny serwis feederowy, który ma funkcjonować na Bałtyku i Morzu Północnym.
Mając do przebycia 21 500 mil morskich z południowokoreańskiego Ulsan do duńskiej Kopenhagi najnowszy nabytek giganta żeglugowego jest pierwszym w jego flocie napędzanym metanolem. Po przybyciu do Danii zostanie oficjalnie nazwany i rozpocznie swoją działalność.
Urzędnicy z lankijskiej Agencji Ochrony Środowiska Morskiego (MEPA) informują, że pozostałe elementy kontenerowca X-Press Pearl, który spłonął i zatonął niedaleko Kolombo, zostaną usunięte do tego tygodnia. Druga faza operacji ratunkowej miała zakończyć się usunięciem wraku i ostatecznym uprzątnięciem pozostałych szczątków z dna oceanu.
Zarząd Portu w Göteborgu przedstawił i opublikował ogólne przepisy operacyjne dotyczące bunkrowania metanolu na statkach. Port przygotowuje się także do stworzenia łańcucha wartości. Ma ambicję, aby się głównym centrum bunkrowania zielonego metanolu w Europie Północnej.
Chiny, Japonia i Grecja zdominowały rynek transportu morskiego. Dziś ta trójka należy najpotężniejszych krajów posiadających statki handlowe i pasażerskie. W końcu 2021 łączna wartość flot będąca w dyspozycji armatorów z tych krajów osiągnęła około 520 mld USD – oszacowali analitycy VesselsValue. To więcej niż łączna wartość flot armatorów działających w pozostałych 7. krajach uwzględnionych w rankingu.
Ze względu na sytuację na rynkach frachtowych trwał nadal dobry okres w zakresie inwestycji tonażowych. Głównie dotyczyło to segmentu kontenerowego i w mniejszym stopniu, ale również segmentu statków wielozadaniowych. W złomowniach brakuje z kolei polepszających się ofert. Ceny stali są nadal bardzo wysokie, ale w ostatnich tygodniach zaczęły spadać. Stąd też tendencja obniżania oferowanych stawek za okrętowy złom i to we wszystkich znaczących regionach, w których dochodzi do recyklingu.
Wrak kontenerowca X-Press Pearl, który w czerwcu zatonął u wybrzeży Sri Lanki, powodując katastrofę ekologiczną, zostanie wydobyty z dna morskiego – zapowiedział w środę jego singapurski operator.
X-Press Feeders, największy na świecie niezależny armator z siedzibą w Singapurze, złożył zamówienie na szesnaście dwupaliwowych kontenerowców o ładowności 1170 TEU.
Kadłub kontenerowca X-Press Pearl, który od kilku dni płonął w pobliżu portu w Colombo, pozostaje nienaruszony, podano w komunikacie.
Morska energetyka wiatrowa w Polsce bez zielonych paliw będzie niewydolna, a Bałtyk może „zazielenić” całą rodzimą gospodarkę
Reguły Hague-Visby w systemie prawa angielskiego
W Porcie Antwerpia-Brugia do użytku wszedł pierwszy na świecie holownik napędzany metanolem
Taka noc zdarza się raz w roku! Narodowe Muzeum Morskie otwiera po zmroku sześć oddziałów
Grupa Budimex wśród wykonawców elektrowni jądrowej w Polsce
Minister obrony Wielkiej Brytanii potwierdza budowę nowych okrętów dla piechoty morskiej